Site
Et website kan være alt fra et online visitkort til et stort virksomhedssite. Jeg ser på jeres øvrige branding, når jeg planlægger min optimering. Sådan passer alt sammen.
Shop
Et webshop kan ligge i Dandomain, Vix, Woocommerce m.m. Jeg arbejder i dem alle, da Googles regler er de samme uanset systemet og deres tekniske backend.
Blog
Et Blog kan have mange formål. Det relevante er, at hvert blogindlæg følger den overordnede stil og plan for sitet. I dag har Google klare retningslinjer også for blogs.
Site med flere vinkler for Trafik
Det er normalt, at et Site har en tilknyttet Blog. Eller en Shop har en Blog tilknyttet eller omvendt. Fordelen ved en symbiose mellem flere webkoncepter er at styrke et sites placering på Google via mere aktivitet og indhold.
Jeg vil derfor altid være fortaler for at blande koncepterne…hvis elementerne følger den overordnede branding, markedsføring og SEO.
Skulle I have brug for at tilrette det overordnede koncept, så elementerne skaber en perfekt symbiose, tilbyder jeg gerne mine kompetencer.
SKAB SYMBIOSER…
som alt i Naturen

Responsivt design af jeres Site
Mange læsere besøger i dag et Site via mobil eller tablet.
Alle nye skabeloner har tænkt mobilvenlighed ind i deres design, men nogle hjemmesider ligger stadig i gamle skabeloner. Hvis jeres site ligger i en gammel skabelon, vil brugere ofte klikke hurtigt væk igen. Det begrænser jeres besøgsrate og placering på Google.
Jeg tilbyder at flytte jeres indhold fra den gamle skabelon til en ny. I behøver ikke at ombygge alt på sitet under flytningen, men et moderne design vil gavne jeres besøgsrate og kundeflow. Jeg guider jer gerne til gentænkning af indholdet, så det nye site udtrykker jeres nutidige brand.
Som en del af flytningen står jeg for at tildele jeres site SSL og sikre jer en bedre loadhastighed. Det giver jeres rødder bedre plads til at brede sig i den nye potte.
Optimering med klare mål
Når jeg analyserer effekten af jeres Site, Shop eller Blog, fokuserer jeg specielt på:
1) SEO Søgeoptimering 2) CRO Konverteringsoptimering.
For det er nok så fantastisk, at en shop ligger højt på Google, hvis de besøgende ikke bliver kunder. Eller de besøgende kommer til jeres landing page, men ender aldrig med at kontakte jer.
Derfor starter vores samarbejde med, at I deler jeres mål og ønsker for sitet med mig. Derpå lægger jeg en strategi for optimeringen. Vi gennemgår den, og så kan jeg gå i gang.
Snart blomstrer I på Google.
FAQ til Site · Shop · Blog
Nej, man kan godt have et Site uden Blog eller Shop. Jeres valg afhænger af formålet med sitet. Skal sitet kun glæde læsere med viden og promovere virksomhedens image? Eller skal projektet være selvbærende, så jeres indsats på sitet bliver dækket af indtægt på konvertering i form af salg, reklamer eller leads? I begge tilfælde kan et Site stå alene, men en Blog med velskrevne artikler vil både gavne sitets placering, besøgsrate og konvertering.
Svaret afhænger af jeres behov. Der findes cirka 20 webshopløsninger i dag. Nogle er lukkede systemer med betalt support og hurtige løsninger på ethver udfordring, så I selv kan sætte alt op i løbet af en uges tid. Andre er open source, som kræver teknisk viden, men som giver jer frie hænder til at forme shoppen efter jeres egne kreative ideer. Den første gruppe koster 500-1900 kr i månedligt gebyr. Den anden gruppe koster typisk kun gebyr til hosting og betalinggateway på 200-300 kr pr md.
Ja, det kan man godt. Afhængig af den tekniske opsætning af jeres nuværende shopløsning vil selve flytningen kunne udføres på et par timer. Der kan være behov for, at I tilpasser dit indhold til opsætningen i den nye shop og eventuelt lægger billeder op på produkterne igen. Måske bliver I inspireret til at forbedre jeres design i samme ombæring? I så fald bør I først flytte sitet over til det nye system og sikre, at alt er funktionelt. Derpå kan I begynde at forbedre den nye shop.
Ja, I må forvente, at det påvirker shoppens Googleplacering at skifte fra ét shopsystem til et andet. Derfor bør I lade en professionel stå for overflytningen, så I får alle sider, URL’er, meta, billeder og tekster med over til det nye system. Så snart sitet er sat op påny, bør I sætte det nye sitemap op i Google Search Console. Tjek for 404-sider og lav redirects eller læg manglende sider og indhold ind igen. Først når alt er tjekket, bør I slette indholdet på den tidligere server. Nu kan Google begynde at finde siderne på den nye server og tildele dem nye placeringer. Hvis I forbedrer jeres CRO i samme ombæring, vil placeringen blive bedre.